Handelsbetingelser

Endagsture

Forbehold

Der tages forbehold for trykfejl og fejl i rejsens pris.

Glemte sager

Glemte ejendele vil blive afleveret til Vikingbus’ hovedkontor på Amager Strandvej 16. Her vil det kunne afhentes efter aftale i kontorets åbningstid.

Rejsedeltagerens ansvar

Rejsedeltagere skal være selvhjulpne og møde op senest 5 minutter før afgang. Såfremt en rejsedeltager ikke møder rettidigt op eller helt udebliver, vil billetten ikke blive refunderet. Ligeledes vil en ’ubrugt’ billet ikke kunne overføres til en anden afgang. Billetter er kun gyldige til den valgte dag og afgang.
Det er gæstens ansvar at medbringe en version af billetten til fremvisning til chaufføren. Billetter sendes altid elektronisk. Ønskes en fysisk billet tilsendt, koster dette et ekspeditionsgebyr på 50 kr.

Rejsende er selv ansvarlige for deres personlige ejendele, uanset om de er låst inde i bussen.

Billetter

Billetter der ændres kan have en anden pris end den først købte billet. I så fald skal differencen betales ved ændring.
Billetter købt på tilbud kan som udgangspunkt ikke ændres. Ønskes en ændring, frafalder tilbudsrabatten og forskellen vil blive opkrævet.
Afbestilling af billetter skal ske senest 3 dage før afgang. Herefter vil billetter ikke blive refunderet.

Betaling

Der modtages følgende betalingsmidler:

Dankort, VISA, Mastercard og VISA Electron.

Aflysning og ændringer

Dagsture kræver et minimum antal deltagere for at finde sted. Opnås dette ikke forbeholder Vikingbus sig retten til at aflyse den planlagte tur. Ved en sådan aflysning, godtgøres det fulde indbetalte beløb. Vikingbus er forpligtet til senest at annoncere en aflysning 7 dage inden afrejse, såfremt der ikke er tale om en pludselig opstået situation.
Påstigningsplan og –tider samt hjemkomsttider er vejledende og beretter ikke til prisreduktion pga. evt. forsinkelser/ændringer.
Det tages forbehold for force majeure samt ændringer i færgedrift. Som konsekvens heraf kan afgange aflyses, omlægges eller forsinkes. Da dette er uden for firmaets kontrol, ydes der ikke kompensation.
Ved busnedbrud forpligter Vikingbus sig til hurtigst muligt at finde en erstatningsbus, men kan ikke garantere at denne har de samme faciliteter som den oprindelige bus.